Regulamin Hotelu Aviator

I. Postanowienia ogólne pobytu

  1. Doba hotelowa – Pokój w Hotelu Aviator wynajmowany jest na doby hotelowe. Doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 14:00 w dniu przyjazdu, a kończy o godz. 11:00 w dniu wyjazdu następnego. Życzenie przedłużenia pobytu poza opłacony okres gość powinien zgłosić w recepcji do godz. 9:00 w dniu, w którym upływa termin najmu pokoju. Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę dostępności pokoi.
  2. Meldowanie i przekazywanie pokoju – Gość hotelowy, podczas meldowania, okazuje dokument tożsamości ze zdjęciem oraz wypełnia i podpisuje kartę meldunkową. Gość nie może przekazywać wynajętego pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął jeszcze termin, za który uiścił opłatę. Osoby niezameldowane w hotelu mogą gościnnie przebywać w pokoju hotelowym w godzinach od 7:00 do 22:00, po uprzednim powiadomieniu pracowników recepcji. Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju po godz. 22:00 jest traktowane jako zgoda gościa na odpłatne dokwaterowanie tych osób do pokoju, co będzie skutkować naliczeniem opłaty jak za kolejną dobę.
  3. Cisza nocna i zachowanie gości – W hotelu obowiązuje cisza nocna od godz. 22:00 do godz. 6:00 rano następnego dnia. Zachowanie gości hotelowych oraz osób korzystających z usług hotelu powinno odbywać się w sposób niezakłócający spokojnego pobytu innych gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę, a w szczególności może zażądać opuszczenia hotelu przez takie osoby, bez zwrotu opłat za pozostały okres rezerwacji.
  4. Obowiązki gościa – Każdorazowo opuszczając pokój, gość hotelowy powinien upewnić się, że drzwi pokoju są zamknięte, a okna zamknięte lub pozostawione w ustawieniu zapewniającym bezpieczeństwo. Gość powinien dbać o zachowanie wyposażenia i urządzeń hotelowych w nienaruszonym stanie. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia, zniszczenia lub dewastacje przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych hotelu powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób. W przypadku spowodowania znacznych szkód gość może zostać obciążony kosztami ich naprawy lub wymiany, a hotel zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania na drodze prawnej.
  5. Zakaz palenia – W całym obiekcie hotelowym (w tym w pokojach oraz częściach wspólnych budynku) obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz wyrobów elektronicznych. W przypadku złamania zakazu palenia hotel obciąży gościa opłatą porządkową w wysokości 300 zł za każde naruszenie. Hotel zastrzega sobie prawo zwiększenia tej opłaty, jeżeli wskutek palenia doszło do poważniejszych szkód lub kosztów (np. interwencja Straży Pożarnej, konieczność specjalistycznego czyszczenia).
  6. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe – Ze względów bezpieczeństwa przeciwpożarowego zabronione jest używanie w pokojach hotelowych jakichkolwiek urządzeń elektrycznych niebędących wyposażeniem tych pokoi. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV/AGD oraz komputerowych. W przypadku zauważenia pożaru lub innego zagrożenia, należy niezwłocznie powiadomić recepcję (tel. wewnętrzny z pokoju) oraz opuścić zagrożony obszar zgodnie z oznaczeniami ewakuacyjnymi.
  7. Rzeczy pozostawione – Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez wyjeżdżającego gościa będą odesłane na wskazany przez gościa adres, na jego koszt. W przypadku braku dyspozycji odesłania, hotel przechowa te przedmioty przez okres 1 miesiąca. Po upływie tego terminu nieodebrane przedmioty zostaną komisyjnie zlikwidowane albo przekazane na cele charytatywne. Przechowywanie rzeczy wartościowych (np. laptop, biżuteria) wymaga poinformowania hotelu – za takie przedmioty hotel nie ponosi odpowiedzialności, o ile nie zostały oddane do depozytu w recepcji.
  8. Zgubienie klucza z kartą dostępu – za zgubione klucze do pokoju, gość zostanie obciążony kosztami wymiany zamka na nowy oraz kosztem dorobienia kart dostępu. Dla pokoju 1 osobowego to kwota 100 zł, dla pokoju 2 osobowego  -200 zł, dla pokoju 3 osobowego  - 300 zł.

II. Zakres usług i odpowiedzialność hotelu

  1. Zapewnienie komfortu pobytu– Hotel ma obowiązek zapewnić gościom:
    1. Warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku, w tym m.in. niezakłócanie spokoju przez obsługę lub inne czynniki leżące po stronie hotelu.
    2. Bezpieczeństwo pobytu, w tym poszanowanie prywatności gościa oraz zachowanie w poufności informacji o gościu (zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych).
    3. Profesjonalną i uprzejmą obsługę we wszystkich świadczonych usługach hotelowych i gastronomicznych.
    4. Sprzątanie pokoju i realizację niezbędnych napraw usterek w pokoju podczas nieobecności gościa, a w jego obecności tylko wtedy, gdy wyrazi na to zgodę. Na życzenie gościa hotel może odstąpić od sprzątania w wybrane dni.
    5. W miarę możliwości udostępnienie innego pokoju lub w inny sposób złagodzenie niedogodności, jeśli wystąpią awarie lub inne nieprzewidziane okoliczności zakłócające pobyt gościa.
  1. Usługi dodatkowe – Na życzenie gościa hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
    1. Udzielanie informacji związanych z pobytem oraz podróżą (np. o połączeniach komunikacyjnych, atrakcjach turystycznych okolicy itp.).
    2. Budzenie o wyznaczonej godzinie.
    3. Przechowanie bagażu w pokojach bagażowych hotelu; Uwaga: hotel może odmówić przyjęcia na przechowanie bagażu w terminach innych niż okres pobytu gościa oraz rzeczy, które nie mają cech bagażu osobistego.
    4. Przechowanie w sejfie hotelowym przedmiotów wartościowych oddanych przez gościa do depozytu (zgodnie z osobnym protokołem depozytowym).
    5. Zamówienie taksówki lub udzielenie pomocy w organizacji transportu na życzenie gościa.
    6. Inne usługi – w miarę możliwości – realizowane na prośbę gościa, jeśli nie stoją w sprzeczności z regulaminem hotelu i nie naruszają obowiązującego prawa.
  1. Odpowiedzialność za mienie gościa – Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez gościa w zakresie określonym przepisami Kodeksu cywilnego (art. 846–849 KC). Odpowiedzialność hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności lub przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona, jeżeli nie zostały one oddane na przechowanie do depozytu hotelowego. Hotel ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie w depozycie przedmiotów o znacznej wartości, znacznych kwot pieniędzy oraz przedmiotów, które zagrażają bezpieczeństwu. Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  2. Odpowiedzialność hotelu za pojazdy – Hotel zapewnia gościom bezpłatne miejsca parkingowe (niestrzeżone) na terenie obiektu oraz odpłatne miejsca na parkingu ogrodzonym, monitorowanym. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub utratę pojazdu należącego do gościa, zaparkowanego na terenie hotelu, ani za rzeczy w nim pozostawione – z wyjątkiem sytuacji, gdy szkoda wynikła z winy hotelu. Zaleca się zamknięcie samochodu i niepozostawianie w nim na widoku wartościowych przedmiotów.

III.  Zasady szczegółowe (RODO, monitoring, rezerwacje grupowe)

  1. Administratorem danych osobowych gości jest SILESIA RING spółka z o.o. sp.k. z siedzibą przy ul. Lotniczej 5-7, 47-325 Kamień Śląski (podmiot prowadzący Hotel Aviator). Dane osobowe gości są przetwarzane wyłącznie w celach związanych z realizacją usług hotelowych i gastronomicznych, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) oraz polskimi przepisami krajowymi.
  2. Inspektor Ochrony Danych (IOD): Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować we wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych. Kontakt do IOD: iod@silesiaring.pl.
  3. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych (w tym cele, podstawy prawne, okresy przechowywania danych oraz uprawnienia gości) zawarte są w Klauzulach informacyjnych RODO, dostępnych w recepcji hotelu oraz na stronie internetowej hotelu. Podanie przez gościa wymaganych danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednak jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy hotelowej – odmowa ich podania może skutkować niemożliwością świadczenia usługi.
  4. Gość ma prawo wglądu do treści swoich danych, ich poprawiania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także innych uprawnień przewidzianych w RODO, na zasadach opisanych w klauzuli informacyjnej.


  1. Monitoring wizyjny – W celu zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie hotelu oraz ochrony mienia, Hotel Aviator objęty jest monitoringiem wizyjnym (CCTV). Monitoring obejmuje wybrane ogólnodostępne obszary obiektu (m.in. wejścia, hall, recepcję, korytarze, parking), a nie obejmuje przestrzeni prywatnej gości (pokoje, łazienki, przebieralnie itp.). Administratorem danych osobowych pozyskiwanych w wyniku monitoringu jest SILESIA RING sp. z o.o. sp.k. Zapisy z kamer przechowywane są przez ograniczony czas (zasadniczo do 30 dni od nagrania i nie dłużej aniżeli 3 m-ce, chyba że zajdzie potrzeba zabezpieczenia nagrań na dłużej w związku z incydentem). Informacyjna klauzula dotycząca monitoringu dostępna jest przy wejściu do hotelu oraz w recepcji. Przebywanie na terenie monitorowanym jest równoznaczne z akceptacją zasad działania monitoringu.


  1. Rezerwacje grupowe i dane osób trzecich – W przypadku rezerwacji grupowych (obejmujących więcej niż jednego gościa, dokonywanych przez organizatora rezerwacji, firmę lub jednego przedstawiciela grupy), osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do przekazania wszystkim uczestnikom informacji o obowiązującym Regulaminie Hotelu Aviator oraz o zasadach przetwarzania danych osobowych przez hotel. Osoba rezerwująca powinna posiadać odpowiednią podstawę prawną (np. zgodę) do udostępnienia hotelowi danych osobowych pozostałych gości objętych rezerwacją. Hotel realizuje obowiązek informacyjny RODO wobec tych osób przy pierwszym kontakcie z nimi – na przykład podczas meldowania (wręczając im odpowiednią klauzulę informacyjną) lub wcześniej, jeśli jest to możliwe. Dane osobowe osób objętych rezerwacją grupową są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji usługi noclegu i związanych usług oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń  

IV. Przestrzeganie regulaminu 

Zarówno personel hotelu, jak i goście zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu. W przypadku rażącego lub uporczywego naruszania regulaminu przez gościa, hotel ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług temu gościowi. Może to oznaczać wcześniejsze rozwiązanie umowy hotelowej (wymeldowanie gościa) i żądanie natychmiastowego opuszczenia obiektu. W takiej sytuacji opłata za niewykorzystane świadczenia nie podlega zwrotowi, a hotel może obciążyć gościa opłatami za wyrządzone szkody.

V.  Ochrona Małoletnich 

1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz poszanowania praw dzieci, w Hotelu Aviator obowiązują Standardy Ochrony Małoletnich, oparte m.in. na przepisach:

  1. ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1802 z późn. zm.),
  2. Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2809 z późn. zm.).

Dokument z opisem tych standardów jest dostępny w recepcji.

2. Osoby dorosłe przebywające w Hotelu Aviator z dzieckiem mogą być poproszone o weryfikację uprawnień do sprawowania opieki nad małoletnim (np. okazanie dokumentu tożsamości dziecka, pisemnej zgody rodziców/opiekunów, potwierdzenia relacji rodzinnej), zwłaszcza gdy istnieją wątpliwości co do bezpieczeństwa bądź dobra dziecka lub sytuacja tego wymaga na gruncie wyżej wymienionych regulacji prawnych.

3. W przypadku odmowy okazania dokumentów lub braku możliwości potwierdzenia relacji z dzieckiem, Hotel Aviator może wstrzymać świadczenie usług do czasu wyjaśnienia sytuacji, a w razie podejrzenia zagrożenia dobra dziecka — powiadomić odpowiednie służby (np. Policję) zgodnie z obowiązującymi przepisami.

4. Każdy gość i członek personelu zobowiązany jest do przestrzegania zasad określonych w Standardach Ochrony Małoletnich. Hotel podejmuje niezwłoczne działania w celu ochrony dziecka, jeśli zostaną zaobserwowane okoliczności wskazujące na naruszenie jego praw lub bezpieczeństwa.

+48 724 470 089 recepcja@opole.airport.aero